هیفا گلد
هیفا گلد

تاریخچه کارتیر 1- پادشاه جواهرگران

یکی از موضوعاتی که همواره مطرح است، تاریخچه شرکت کارتیه می باشد که سال های بسیاری است که فعالیت خود را آغاز نموده. این شرکت از ابتدای فعالیت خود به تولید جواهرات متنوع مشغول بوده است و توانسته با طراحی منحصر به فرد آن ها، رضایت اکثریت مخاطبانش را به دست آورد. البته لازم به ذکر است که این مجموعه به طراحی و تولید ساعت های زنانه و مردانه نیز می پردازد.

شرکت کارتیه که هم اکنون دفترش در پاریس قرار دارد، اقدامات بسیار متنوع و گسترده ای را انجام می دهد و اغلب محصولاتش برای مراسم های مهم و افراد مشهور و معروف طراحی می گردد.

همانند تمامی برند ها و شرکت های معتبر در سراسر جهان، منشا نام این شرکت نیز برای مخاطبان حائز اهمیت است. بدین منظور باید بگوییم که بنیان گذار این مجموعه لوئیس فرانکو کارتیه نام دارد و به همین خاطر این شرکت کارتیه نام گرفت هر چند پس از مدتی اداره آن به دست فرد دیگری سپرده شد. کارتیه به خاطر طرح های زیبایی که طراحی می نمود از طرف یکی از پرنس های والس، لقب پادشاه جواهرگران را گرفت و پس از آن تاج چندین پادشاه را طراحی نمود.

لوئیس به دلیل علاقه بیش از اندازه اش به جواهرات، از جوانی به تجارت جواهرات می پرداخت که البته لازم به ذکر است که از همان ابتدا تحت نظر آدولف پیکارد فعالیتش را آغاز نمود.

هنگامی که آدولف به سن باز نشستگی رسید، لوئیس تصمیم گرفت کسب و کار او را با قیمت مناسبی خریداری نماید و توسعه ببخشد. شرکت کارتیه تا به حال شعبه های گوناگونی را در بر داشته است که در لندن و نیویورک قابل مشاهده بود. او در این زمان توانست بهترین ساعت ها را طراحی و تولید کند و جزء یکی از بهترین شرکت های فروش ساعت تلقی گردد.

به عنوان مثال مدلTortue   یکی از پر فروش ترین ساعت های این مجموعه محسوب می شد که البته تا به امروز هم در خط تولید و فروش قرار دارد.

پس از این که این شرکت به پیشرفت نسبتا خوبی دست یافت، کارتیه تصمیم گرفت با فردی به نام ادوارد جاگر یک شرکت مشترک با عنوان حمل و تولید کارتیه تشکیل دهد و آن را توسعه ببخشد. در این زمان اقدامات مهم دیگری توسط کارتیه صورت گرفت، به طور مثال کد گزاری ساعت ها در مرحله انجام قرار گرفت و کد های چهار رقمه در پشت ساعت ها هک می شدند.

در سال 1923 جواهرات نقره در دپارتمان S که مخفف واژه سیلور بود، تولید و ارائه گردید که البته بازخورد بسیار مثبتی را در پی خود داشت. در واقع این جواهرات طراحی و سبک همیشگی کارتیه را داشتند اما قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه ای را از آن خود کرده بودند. در این حین افراد بسیاری به این مجموعه افزون شدند که به پیشرفت آن کمک شایانی نمودند. شرکت کارتیه از ایراداتی که از محصولات آن ها گرفته می شد ناراحت و آزرده خاطر نمی شدند، بلکه با استقبال از آن ها، محصولاتشان را ارتقا می دادند و از انتقاد ها در جهت پیشرفت خود استفاده می کردند.

پس از گذشت سال های متمادی افراد متنوعی به برای سمت هیات مدیره شرکت کارتیه انتخاب شدند. در همین زمان شرکت های متعددی با شرکت کارتیه شراکت می کردند و با یک دیگر ادغام می شدند. در سال 1991 یک کمیته بین المللی تشکیل شد که هر سال طراحان و تولید کنندگان ساعت در آن گرد هم می آمدند. این اقدامات سبب شد که با وجود مشکلات و بحران های مالی موجود در اروپا، کارتیه همچنان یکه تاز میادین مد باشد. امروزه ما شاهد رشد روزافزون این شرکت هستیم، به طوری که کارتیه، وارد بازار طلا نیز شده است و همچنان در بازار جواهرات و ساعت به فعالیت خود ادامه می دهد.

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *